امروز چهارشنبه ۴ مهر ۱۳۹۷ شما در هستید.
به سایت خوش آمدید.
  • آخرين آهنگ ها
  • آخرين آلبوم ها
  • آخرين سريال ها
  • آخرین فیلم ها
  • آخرین موزیک ویدیو ها

مجری‌های محبوبی که اعتبارشان از دست رفت!

مجری‌های محبوبی که اعتبارشان از دست رفت!

سایت تفریحی خانه خبر: مخاطبان تلویزیون برنامه «کوله‌پشتی» را با فرزاد حسنی به یاد دارند و «ماه عسل» را با احسان علیخانی، «دورهمی» را با مهران مدیری، «خندوانه» را با رامبد جوان و کمی عقب‌تر و «جشن رمضان» را با سیدکاظم احمدزاده و این میزان تاثیرگذاری آنقدر است که همچنان هویت این مجریان را با مسابقه و برنامه‌های متبوع‌شان به یاد مخاطب بیاورد، هر چند سال‌ها از پایان این برنامه‌ها گذشته باشد.

 تهدید و فرصت ستاره‌سازی مجریان تلویزیونی

به هرحال این قالب برنامه‌سازی ناگزیر است به ستاره‌سازی مجریان و این پدیده ستاره‌سازی، به نوعی تهدید و فرصتی همزمان است. تهدید از این بابت که نکند مجری مشهور شده بخواهد از سرمایه اجتماعی‌ای که کسب کرده، سوءاستفاده کند که نمونه اخیر و مشهورش یک مجری فراری سابق تلویزیون است و از طرف دیگر مجریان تلویزیون، فرصتی برای بزنگاه‌های یک رسانه هستند و می‌توانند به‌عنوان نقطه قوتی از سرمایه اجتماعی ظاهر شوند.

انگار یک رویه در تلویزیون مرسوم شده که ستاره‌سازی کند و بعد از مدتی، به دلیل نداشتن تدبیر در مدیریت سرمایه اجتماعی ستاره‌ها، رهایشان ‌کند و تمام اینها باعث می‌شود آن همه زحمت تلویزیون برای تربیت تعداد قابل توجهی در میان مجریان چهره کم‌کم به هرز رود و آن همه سرمایه اجتماعی و حرفه‌ای که می‌تواند در بزنگاه امروزی رقابت میان تلویزیون و سایر رسانه‌ها، به داد مرجعیت تلویزیون برسد، دیگر کارکردی نداشته باشد و تلویزیون به روزگار کم‌ مخاطبی امروز بیفتد و این پروسه عجیب همچنان ادامه پیدا می‌کند.

 

 

برخی کارشناسان به‌طور جدی به مواجهه تلویزیون با چهره‌ها ایراد وارد می‌کنند. آنها معتقدند تلویزیون به جای اینکه در جایگاه شایسته خود با این چهره‌ها وارد گفت‌وگو شود، با رویکرد و موضعی ضعیف با آنها تعامل می‌کند و این باعث دوری آنها از تلویزیون می‌شود. برخی دیگر اما ایراد را در تربیت نیرو می‌دانند. تلویزیون بعد از سال‌ها کسب تجربه موفق و ناموفق در حوزه تربیت نیروی محبوب، در حال حاضر به خوبی می‌تواند دست به تربیت نیروی ورزیده جدید بزند و با استفاده از تجربیات قبلی که کسب کرده، نسل جدیدی از نیروهای تلویزیونی را تربیت کند. حفظ فرآیند تربیت نیروهای تازه‌نفس در ساختار و شخصیت حرفه‌ای تلویزیون می‌تواند باعث ایجاد رقابتی سالم و همچنین تمرکز زدایی از انحصارطلبی برخی مجریان ستاره شود./سرپوش

 

 

بیوگرافی نویسنده

مشاهده تمامی 347 پست

مطالب مشابه

برچسب ها

ارسال دیدگاه

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.

برچسب ها